La maîtrise de l'anglais juridique est aujourd'hui incontournable dans la vie des affaires, notamment dans la gestion des relations contractuelles et des fusions-acquisitions sur un plan international. Ce parcours de formation complet pour vous spécialiser dans votre domaine et de développer les compétences nécessaires à l'exercice de vos missions tournées vers l'international.
Objectifs pédagogiques
Programme de la formation
Engagement
International Contracts : Best Practices and Drafting Methods (1 jour)
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Introduction
The Major Legal Systems of the WorldFocus on the Common Law and Civil Law SystemsPre-Contractual Agreements : examples of Letters of Intent and Non-Disclosure AgreementsMain Parts of a ContractStandard Clauses
Title of the ContractPartiesStatement Of Purpose/PreambleHeadingsNumber of CopiesAssignment ClauseMeaning of Terms and Interpretation ClausesLinguistic DiscrepanciesThe issue of priceObligation to InformDivisibility of the Contract : Partial AvoidanceLink between contractsList of Contractual DocumentsCommon Performance Provisions
Representation and WarrantiesLimitations of LiabilityIndemnification ClausesLiquidated Damages ClausesTerm and Termination ProvisionsOther clauses
Change of CircumstancesConfidentiality of InformationIntellectual Property and Know-HowProfessional Common StandardPerformance by a Third PersonNon-Competition ClausesChoice of LawDispute Resolution
Alternative Dispute Resolution ClausesStep Negotiation provisionsMediation ProvisionsArbitration ProvisionsRecognition and enforcement of foreign decisions and awards in FranceContract Negotiation : Best Practices (1 jour)
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Introduction
Various Systems of LawBusiness Culture DifferencesThe value of Pre-Contractual Exchanges
Negotiation Techniques
Specific vocabulary and standard form of NegociationContract Negotiation PitfallsAnalysis of Business and Project RisksAnalysis of Terms and ConditionsPreparation of the Negotiation PlanIdentify High-Risk Clauses during the Negotiations
Foresee the Termination Consequences of the Contract During the Negotiations
Corporate Law and Cross-Border Mergers & Acquisitions (1 jour)
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Introduction : various Systems of Law (Common Law/Civil Law)
Corporate Entities
The By-LawsNomination of the BoardMeetings of the BoardGeneral AssembliesManagement of Foreign Affiliates
Annual ObligationAreas of ConcernDuties and Obligations of the Directors and Shareholders of a Corporation
Comparative Analysis of the Duties and Obligations of the Directors in France and in a Common Law Jurisdiction CountyComparative Analysis of the Duties and Obligations of the Shareholders in France and in a Common Law Jurisdiction CountryMergers and Acquisitions (M&A) with a focus on cross-border transactions
Common Denominator of TransactionsLetter of Intent: legally binding or not, Memorandum of Understanding, Heads of AgreementCarve out/Spin offTax PlanningShare or Asset DealsThe Due Diligence Phase :Objectives of the Due DiligenceProcess and Team WorkMethodology and Role of the Target PartyThe Due Diligence ListGeneral Disclaimers in a Due Diligence ReportFull Audit ReportException : Red Flag AuditsSupplementary Information RequirementsShare Purchase Agreement vs Share Purchase AgreementTransfert
À qui s’adresse cette formation ?
Directeurs juridiques - Responsables juridiques - Juristes - Avocats - Contracts managers - Compliance Officers
Pré-requis
Avoir des notions de base en anglais juridique.
Moyens pédagogiques
Satisfaction et Evaluation
Parmi nos formateurs
Financement de la formation
Vous êtes salarié(e) d’entreprise ? Vous pouvez vous faire financer votre formation par le plan de développement des compétences de votre entreprise (ex- plan de formation) :
Le plan de développement des compétences, c’est l’ensemble des actions de formation établi à l’initiative de l’employeur dans le cadre de la politique de ressources humaines de l’entreprise. Il est annuel et s’élabore généralement en fin d’année. D’après la loi du 5 septembre 2018 « pour la liberté de choisir son avenir professionnel », l’action de formation est désormais définie comme « un parcours pédagogique permettant d'atteindre un objectif professionnel ». De nouvelles actions de formation font ainsi partie de cette définition comme : le tutorat, le coaching, l’AFEST, le MOOC, le mentoring…
Tous les salariés de l’entreprise peuvent être concernés par le plan de développement des compétences, quelle que soit la nature, la durée de leur contrat ou leur ancienneté.
L’OPCO gère, généralement, les dépenses liées aux coûts pédagogiques, rémunérations et allocations formation, transport, repas et hébergement. Suite à la réforme de la formation 2018, les missions des OPCO vont être redéfinies d’ici 2021.
N’hésitez pas à vous rapprocher de votre service RH/ formation pour plus d’informations sur les prises en charge possibles.
Si vous ne connaissez pas votre OPCO, vous pouvez vous rendre sur le site du ministère du travail en suivant ce lien.